Thursday, November 03, 2011


Jag har rett ut det här med kontraktet företaget i Malmö skickade, det var en rad om semestern, att om man slutade inom två år var man återbetalningsskyldig när det gällde semesterersättning, var ju tvungen att kolla. Med det menade dom om man fått semesterlön som man ännu inte tjänat in, och det är ju inga konstigheter. Ändå känns det lite.... hmmmmm hur ska jag förklara det? Lite pirrigt. Men hur jag än vänder och vrider på allt, jag måste ju tacka ja. IKEA ska dra ner mycket, igår hade vi ett lite större infomöte, då sa HR-chefen att nästa sommar skulle dom anställa igen. Men är inte jag för "gammal" att återkomma som en sommar-jobbare i så fall? Alltså, jag har väl också rätt till lite ledighet på sommaren. Att gå hem och kanske vara arbetslös några månader kan ju inte ersätta några veckors ledighet på sommaren när det förhoppningsvis är fint väder och andra människor har lite ledighet. Dessutom är inte det här med reklamationer och monteringsfrågor riktigt min grej, det hade varit annorlunda om jag fått fortsätta sälja kök. Kan också känna att det blir betydligt roligare att åka till Malmö. Även om det är jobbet i sig som är det viktigaste spelar det roll VAR man jobbar. Tiden blir densamma som jag ska pendla, men jag slipper gå av och hinna med ett annat tåg. Jag har hela tiden sagt till andra att "var inte rädd för att prova nya saker, detta jobbet kan i sin tur leda till något annat kanske"... Så det får bli så här. Jag skriver under och skickar in papperna idag.

No comments: