Tuesday, May 07, 2013

Har varit i Lund idag, en underbart solig majdag. Satt ute och åt lunch, S var med, det är så underbart att komma ner där med mycket folkvimmel. Sen var jag på en intervju, inte mycket att orda om, blir det något får jag berätta. Unnade mig en mjukglass efteråt.
Hände en obehaglig sak på hemresan. Jag tog tåget till Växjö och klev av i Hässleholm för att byta till Kristianstad-tåget, plötsligt hör jag en smäll, en tjej får för sig att hoppa ner på spåret och springa över och hoppa upp på perrongen för att hon skulle med tåget jag skulle åka med, problemet är att hon inte kommer UPP på perrongen, det är ganska högt att klättra upp och tåget vi ska med är på väg in och tutar... en tjej reagerar blixtsnabbt och sliter upp henne, jag tror t o m hon hoppade ner på spåret för att hjälpa henne, jag stod som fastfrusen och bara såg allt hända och blev en aning chockad och säkert många med mig. Tågföraren blev jättearg och skällde på tjejen, jag förstår honom men han var så arg så hon fick inte åka med tåget.... då kunde ju inte jag låta bli att lägga mig i och sa till honom att han väl ändå kunde låta henne åka med, men jag tror faktiskt inte hon fick, han var vansinnig. Det är såklart ingen rolig grej att vara med om som tågförare och det var otroligt dumt gjort av tjejen, det kunde slutat riktigt illa.

No comments: