Wednesday, January 06, 2016

Onsdag

Jag har inte skrivit så mycket om Zelda på sistone. Jag fick ju medicin förra veckan till henne, det var stora kapslar, jättestora för hennes lilla mun och jag har heller inte lyckats få i henne en enda. Första gången trodde jag det gick bra men hittade sen kapseln på golvet. Jag har köpt något som ser ut som en spruta där man sätter kapseln längst ut och sen liksom skjuter in den i kattens mun... men kapslarna är för stora, dom trillar av. Hon är ju inte heller någon som sitter stilla och fint i mitt knä utan hon ålar sig och gör allt för att slippa undan. Så just nu har jag gett upp. Det här med hennes mage kan gå i skov och just nu är hon bättre. Hon har inte kräkts på ett tag och verkar allmänt piggare, har t o m jagat Tilda lite. Jag väntar på att veterinären ska höra av sig om Tilda också har parasiten så får jag väl berätta då att jag inte klarar av att få i Zelda medicinen. Det här med djur, det är väldigt mycket glädje men också bekymmer när dom inte mår bra. Men jag har ju svårt att tänka mig ett liv utan djur. Bara att ha två katter i hemmet som sprider så mycket kärlek, bara genom att finnas.
Jag har funderat på att kontakta Kicks i Hässleholm när chefen som nu är föräldraledig kommer tillbaka, det är i februari. Jag har ju lediga dagar varje vecka och kan ställa upp om någon blir sjuk eller så och sen tycker jag ju den branschen är rolig. Har lite sms-kontakt med V som jobbar där, men när hon berättar blir jag inte sugen. Det är så mycket tjafs och annat, jag blir bara så trött när jag hör det. Pallar jag att komma tillbaka dit? Det är ju inget fel på den chefen som kommer men det är så himla mycket annat runtomkring, jag orkar inte med det.
Så nu är alla julgrejor borta, köpte en ranunkel-blomma idag och nu vill jag ha vår.

2 comments:

Anonymous said...

Förstår precis din oro för katterna! Har ju själv en katt och en hund och blir ifrån mig av oro när någon är dålig.
Marie

ime said...

Ja, älskade djur ❤