Sunday, January 17, 2016

Söndag

Sol, blå himmel men kallt ute, brrrr. Igår snöade det också lite, jag gick en snabbrunda på stan mest för att komma ut och få lite luft. På kvällen var jag hos E i Sölvesborg och åt Edgar-pizza. Det är hotell Edgar som gör sån otroligt god pizza med annorlunda smaker. När jag jobbade på spa och bodde i Sölvesborg blev det ofta att jag beställde sån pizza när jag kom hem och både jag och barnen älskade deras pizzor. Det känns som ett annat liv. Tycker det är mysigt att komma dit, men jag trivs ändå bäst hemma i Kristianstad nu. Katterna hade det bra i huset, stor plats att springa omkring på och på sommaren fick dom vara ute i lina. Då brukade jag fråga om katterna ville gå ut och då kom dom springandes alla tre, vi trädde på dom selar och sen bar det ut. Tilda lilla fegisen brukade mest vara på trädäcket, länge var hon rädd för att gå på gräset. Zelda och Svala var tuffare och hoppade och jagade insekter.

No comments: