Tuesday, January 12, 2016

Tisdag

Det är mycket tråkigheter nu. Människors liv slås i spillror. Igår knivhöggs en 15-åring ihjäl i en skola några mil ifrån där jag bor. Läste något om att killen som gjorde det blev mobbad, vet inte om det stämmer men det är tragiskt i vilket fall som helst. Såg sen cancergalan på kvällen. Så många människor som går igenom denna sjukdom, en del klarar sig, andra inte. Blir så berörd när det är unga människor som drabbas, lika gamla som mina egna barn eller småbarnsmammor eller -pappor. Man delade ut ett pris till en framstående forskare och det är härligt att se, att det finns forskare som är positiva och kan se genombrott, att man kan leva med sjukdomen kroniskt men att det inte behöver betyda döden. Blir dock lite förvånad att allt ekonomiskt stöd kommer från givare, varför stöttar inte staten med pengar till forskning? Det verkar finnas pengar till så mycket annat.
Saknar J, det är tre månader sen jag var i Japan men känns som mycket längre sen jag träffade honom senast. Det är tre år sen vi firade J och S tillsammans när dom fyllde år. Om en och en halv vecka åker jag till S till Stockholm, det längtar jag till!! Tyvärr är Hamlet inställt på Dramaten, regissören har blivit sjuk. Men det viktigaste är att jag får träffa S.

No comments: