Monday, January 25, 2016

Vilken helg!!!

Vilken helg jag haft! Tågresan upp gick bra, bara en kvart försenade. Träffade lilla S i Sundbyberg för att åka vidare hem till henne och lägenheten hon delar med en tjej. Och en underbar japansk spets, sån härlig hund! Vi vilade en kort stund för att sen ta oss in till stan, vi skulle äta på Prinsen, en gammal anrik restaurang på Östermalm. Vi började med att gå lite, gick in på Moodgallerian och tog ett glas rosé. Sen gick vi till restaurangen, underbart fina lokaler och riktigt bra service. Efter en liten stund anslöt de andra, S:s kompisar och vi hade en härlig kväll. Jag åt Wallenbergare, gott. En rolig grej var att S beställde en drink innan maten och in kom en alkoholfri mojito!! De var nämligen osäkra på hennes ålder och vi var där för att fira hennes 25-årsdag!! Efter ett tag när de fått reda på det kom bartendern med rom i ett glasrör och hällde i drinken, gud vad vi skrattade! Nog för att hon får höra att hon ser ung ut, men 17 år!? Lördagen åkte vi in på förmiddagen, gick på stan, man hinner ju inte så mycket som man skulle önska, men det blev en sväng på Åhléns, NK och sen till Biblioteksgatan, Sturegallerian och så mitt obligatoriska besök på Östermalmshallen. Jag älskar att gå dit. Äter alltid en rostbiffssmörgås på Tysta Mari. Underbart gott och atmosfären är helt fantastisk. Sen gick vi en sväng till, jag köpte en fuktkräm från Bodyshop för ett fantastiskt pris, en bodylotion till halva priset på &Other Stories och en top också till halva priset på COS. S shoppade lite mer, en vårkappa, klänning och säkert något mer jag glömt. Sen hem till lägenheten för att vila lite. På kvällen åkte vi till Sthlm Tapas i Vasastan, så gott!!! Då var det dags för nya kompisar att ansluta, fast C har varit med hela helgen. Jättetrevlig kväll, ute snöade det för fullt. Det är sån känsla att sitta inne på en häftig restaurang, trevligt sällskap och titta ut på nästan snöstorm i Stockholm. Älskar det!! På söndagen var vi på Grand hotel och åt brunch. My god vilken miljö!!! Det var S som ville vi skulle gå dit, hon har inrättat en ny tradition, vi firar numera inte födelsedag bara en dag utan en hel helg! C var också med. Vi satt i deras glasveranda med utsikt över Slottet och delar av Gamla stan, Nybroviken med mera. Så underbart vackert! Massor av svanar simmade utanför. Maten var helt gudomlig, tre rätter. Och vilken miljö, bara deras blomsteruppsättningar var helt enorma! Och för att inte tala om toaletterna, vilken lyx!! Efteråt gick vi en liten runda, på NK bland annat. Tog farväl av C och sen tog jag och S en kopp kaffe på Espresso House på Centralen. Mitt tåg stod inne så jag kunde leta upp min plats och hemresan gick bra, jag sov en stund. Var hemma lite innan kl 22 i min lägenhet, två katter mötte mig och var glada att matte var hemma igen!!! Nu ska jag jobba idag, fick sms av min chef igår om jag kunde ta stängningen, skulle bara jobbat tre timmar egentligen men jag jobbar gärna mer. Lilla S har bjudit mig på mycket denna helgen, min lön är inte riktigt gjord för en sån lyxhelg. Hoppas jag kan åka upp till sommaren igen. Känns som länge dit, men om allt går som planerat har jag ju betald semester i sommar för första gången på väldigt länge.

No comments: