Tuesday, June 28, 2016

Tisdag

Ställde klockan i morse, gör jag inte det så kan jag sova till kl 10 men idag tänkte jag ta tåget ner till Malmö och bara strosa lite. Ja, man kan ju undra varför man utsätter sig för att åka med Skånetrafiken när man egentligen inte behöver. Tåget skulle gå 11.24 men var framflyttat till 11.36 men skulle kunna gå både tidigare och senare. Det står ett tåg inne men det står ingenstans på tåget eller perrongen att det är det tåget som ska gå. Men till sist fattade jag ju att det var det och att det skulle kopplas på ett annat tåg så småningom. Ja vi kom ju iväg mycket senare, klockan var väl närmast 12 innan vi kom iväg. Jag hade tänkt åka till Triangeln och gå lite där och sen gå upp mot stan och åka hem från Centralen. När vi äntligen kom fram till Malmö central sa dom att det var tågets slutstation eftersom vi var så försenade. Jag funderade på om jag skulle gå av och promenera åt andra hållet och ta tåget hem sen från Triangeln eller kunde man ta ett tåg från Malmö c en kvart senare ungefär. Men när alla tänker gå av så meddelar dom att nu SKA tåget gå vidare i alla fall, fast lite senare. Japp. Så är det, inga besked alls, sen besked, sen nya besked i bästa fall. Jag åkte vidare till Triangeln och gick och åt en hamburgare på Burgers & deli, det var gott. Sen gick jag lite på Triangeln, gick upp mot stan. Där Spirit tidigare hade en jättelokal med kläder hade det öppnat ett häftigt ställe som heter Småland, har läst om det, med kläder och växter och massa fint husgeråd och så kan man fika där. Jag strosade runt lite, det har öppnat en ny Kicks på Södergatan, men det var ingen rolig lokal, smal var den. Jag köpte lite nytt b-u-s i alla fall, var sen inne på stora Åhléns och kollade. Mycket snyggt bland kläder, men jag köpte inget. Det var bara lite spanande idag. Tog sen tåget hem vid fyra så jag var inte iväg så länge. Vet inte, jag tyckte det var varmt och klibbigt och mest massor av folk, jag trivs nog bättre att åka till Haväng istället, hahaha. Jag har tappat shoppinglusten.
Ikväll är det Allsång på Skansen och sen Morden i Midsomer, riktig sommarunderhållning!

No comments: