Wednesday, February 07, 2018

Stockholmslängtan

Har en Stockholmslängtan som vanligt men denna veckan ska jag boka tågbiljetter till besöket i april. Hoppas det är riktigt vårväder den helgen vi ska träffas, jag och A med våra döttrar. Jag minns mina besök där uppe när jag hade tillgång till lägenheten på Odenplan, vilken otrolig frihet det var.
Idag har jag ledig dag. Ska nog gå en sväng upp på stan, kylan håller på att ge med sig, är bara en minusgrad nu. Jag skulle helst vilja att all snö och is smälte bort.

6 comments:

znogge said...

Jag kände också en längtan till Stockholm och funderade på att åka upp vecka 8. Men det var inte alls rätt tillfälle för sonen som åker till Sydkorea strax efter och kommer att behöva arbeta väldigt mycket före avresan. Så det får vänta tills lite senare i vår förmodligen. Äldsta fröken var eventuellt pigg på att hon och Lilla S skulle hänga med upp vecka 8 men jag tror det blir enklare när hon är lite äldre. Härligt för dig att ha en tur att se fram emot!

Kram

ime said...

Vad trevligt för sonen att få åka till Sydkorea! Du får kanske ta Stockholm till påsk istället.
Kram

Från Glam till Damm said...

Hej,
Vi verkar vara fler än en som längtar till Stockholm. Jag vill också åka dit.
Om jag vore du hade jag nog flyttat dit eftersom din dotter bor där, eller har jag missförstått?
Stockholm är en underbar stad. Det är där jag syresätter mig själv med jämna mellanrum.

Kram och ha en fin kväll,

Anneli

ibod11 - Ingrid said...

Jag kanske inte direkt längtar till Stockholm men visst vore det trevligt med ett besök och några utflykter där. Jag planerar att ta mig till min son i Uppsala, kanske i maj, och vi får väl se om krafterna räcker till så mycket då. Annars blir det snart fler besök och då ska vi göra många upptäcktsfärder till bl a Stockholm :D Men inte för att shoppa, jag vill hellre upptäcka den stadsnära naturen :) Hoppas du får en jättekul vistelse i april och så härligt att få träffa din dotter :)
Kram

ime said...

Jo det är sant. Min dotter bor där och min plan är att flytta dit så småningom 😊
Kram och detsamma till dig

ime said...

Hoppas dina krafter räcker till ett besök i Stockholm också, men det viktigaste är ju att få träffa barnen.
Kram