Thursday, April 04, 2024

Torsdag

 Vilken tur jag hade med vädret när jag var i Stockholm i påsk. Tänk att jag hade vårkappa och satt med näsan mot solen och en kaffekopp på påskafton på Rosendahls trädgårdar. Nu är det kallt och snöar, den har visserligen smält bort här men det är inga sköna temperaturer. Det här med att ändra klockan gör mig väldigt trött, kroppen är inte inställd på att gå upp när klockan ringer. Jag får verkligen kämpa för att komma ur sängen på morgnarna. Imorgon är det fredag tack och lov.

Jag gick upp till min granne och lämnade en oöppnad förpackning kattsand och kattmat förra veckan. Hon har två katter. Hon ville betala för det men det gick jag inte med på. I morse såg jag att hon hängt choklad på min dörr som tack. Det var ju gulligt.

Får se om jag gör något till helgen, just nu känner jag bara för att sova.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Härligt att du fick ett så fint väder i Stockholm men sedan kom snösmockan och det var inte lika kul, riktigt besvärligt för många. Här har det varit mycket bättre med sol, även några minusgrader :D Jag hoppas att du snart kan ta på vårkappan igen och sitta utomhus med lite fika. Vad bra att du kunde lämna kattsand och annat till en granne. Choklad är gott så det var en fin gest från henne.
Kram

ime said...

Ja snön har nog varit mest besvärlig i de södra delarna av landet.
Jag har kommit på att jag är ganska beroende av vädret när det gäller mitt humör, allt känns mycket lättare mrd sol och värme. Jag längtar jättemycket efter att få gå barbent och ha klänning!
Kram

Znogge said...

Ja, vi hade verkligen tur med vädret när vi var uppe i Stockholm men jag minns att du beställde fint väder ;-) Jag är tacksam för att vi körde hem på måndagen och inte väntade till tisdagen. När det gäller sommartid så tycker jag mycket om långa och ljusa sommarkvällar och omställningen påverkar mig inte alls. Husse däremot har alltid känt av den så det är väldigt individuellt.

Här blir det en lugn helg för det har varit väldigt mycket oro hos oss ett tag. Hoppas att du får en bra och energigivande helg.

Kram

ime said...

Ja det stämmer, jag beställde ju fint väder 😊
Jag gillar också ljuset på kvällarna men kan inte minnas att jag varit så här trött på morgnarna förr, jag tycker vi kunde ha sommartid året om.
Ja ni har haft en orolig tid, håller alla tummar för att allt blir lugnt nu.
Kram