Monday, October 09, 2006


Jag hade tidigare en tvättmaskin som krånglade jättemycket. Fick tag i en reparatör som var duktig, Göte heter han. Han var så ofta hos mej och lagade tvättmaskinen att han faktiskt till sist köpte ett hus på samma gata. Det är jättepraktiskt. För mej alltså. Nu är den tidigare tvättmaskinen utbytt till en bättre. Nu krånglar kylskåpet istället. Dörren har blivit konstig och går inte igen. När man väl fått igen dörren har jag, eller får väl erkänna att det var sonen J som upptäckte det, märkt att lampan fortfarande lyser inne i kylskåpet. Dörren är alltså inte stängd. J kom på en anordning som gjorde att vi kunde få lampan att sluta lysa. Men så kan man ju inte ha det. Så jag kontaktade Göte. Hade visserligen ringt försäkringsbolaget först som skickade en reparatörsrapport som en lämplig reparatör ska fylla i, förslagsvis Göte. Han ska skriva vad det är för fel och vad det kostar att göra vid det. Eftersom kylskåpet bara har ca 5-6 år på nacken tycker jag man borde kunna ställa krav på att det skulle hålla längre. När jag ringde Göte, kl 7 i morse, var jag rädd att jag väckte honom, men det gjorde jag inte. Jag förklarade vad han skulle göra och eftersom vi bor nära sa han att "jag kommer nu, det tar två minuter". Jag kunde nästan höra hur han sprang bort till mitt hus. Vem säger att hantverkare är svåra att nå? Inte jag i alla fall. Göte sa att hela dörren på kylskåpet håller på att gå av. Herreminje. Hoppas det håller några dagar till. Får köpa ett nytt i veckan.

No comments: