Sunday, October 01, 2006


Så var den över. Den stora festen. Men det var trevligt. Både vd:n och chefredaktören stod och tog emot när vi kom, sen var det lite mingel innan vi blev insläppta i den fina festlokalen som Kraftkällan dekorerat. Vita dukar och stora kandelabrar, allt i vitt, jättetjusigt. Jag satt jämte Yngve, som för ett år sen gick i pension, han var faktiskt den som anställde mej en gång i tiden. Vd:n satt vid samma bord och till höger hade jag Torbjörn Larsson, vår avgående styrelseordförande, numera chefredaktör på DN, han har ju varit bland annat på Aftonbladet och TV4. Det var trevligt, sen var det Yngves fru och vd:ns fru. Det var ett bildspel om tidningen och uppträde av sex dansare emellanåt, en otroligt duktig imitatör som bland annat imiterade Göran Persson och Lars Leijonborg som ringde och gratulerade tidningen. Maten var sådär, jättegod förrätt och efterätt, huvudrätten var ankbröst och det var inte helt i min smak. Mellan varmrätten och desserten var det dags.... vi blev uppkallade en och en till trumvirvlar och fanfarer upp på scenen... fick min present av chefredaktören och jättestor rosbukett av vd:n, massor av foton... hjälp var ska dom publiceras? Hoppas på intranätet bara. Trivdes i min klänning men gud vad skorna var svåra att gå i.... Sen kom Blossom Tainton och Gladys del Pilar upp på scenen och underhöll. Efter det var det dans, klarade mej undan med en dans.... med en journalist och vi dansade en mycket märklig dans och jag skrattar fortfarande när jag ser hans ansikte framför mej, han har en mycket speciell stil och han log med hela ansiktet när vi utförde våra konstiga danssteg.... alla andra på dansgolvet sneglade på oss... hahahaha.... Åkte hem i hyfsad tid, hade Kerstin och Thomas med mej i bilen, dom fick ingen taxi och gud sånt väder, det störtregnade och åskade och blixtrade.
Dagens outfit: Morgonrock.... trots att klockan är halv tolv har jag inte kommit längre än så....

No comments: