Tuesday, September 25, 2007


Alla förklarar hur viktigt det är att mina barn förstår att jag är sjukskriven, att jag inte mår bra, att det är viktigare än någonsin att vi hjälps åt mer. Vad kan man göra mer än förklara detta? När man då ber om en enkel sak... kan du hjälpa mej att...? får man till svar: "Nej, jag måste vila mej innan jag ska ge mej av till...." Jaha. Det går alltså inte att få dom att förstå. Så det enda som återstår är att stå ut tills dom flyttar. För kan dom inte förstå NU när jag inte mår bra, hur ska dom kunna förstå när jag är tillbaka och jobbar för fullt igen? Och inte är det något fel på mitt sätt att förklara, det vet jag. Det måste handla om något i hjärnan som inte är färdigutvecklat. Empati kanske.

1 comment:

Anonymous said...

Dina barn är så uppe i sitt eget men det betyder inte att dom inte bryr sig, utan snarare tvärtom dom vet att dom kan i stor sett säga och göra vad dom vill för du LÄMNAR inte utan finns alltid där, så du är mycket viktigare än du ger dig själv creed för så sträck på dig och inse att du betyder oerhört mycket för dina barn.