Sunday, September 02, 2007


Hemkommen från en helg i Stockholm med L och J. Flög upp i fredags morse, promenerade i härligt väder till Odenplan för att sätta in väskorna i lägenheten. Tog tunnelbanan in till Hötorget, direkt till H&M, hittade en cerise stickad klänning. Vidare till Åhléns där jag köpte foundation. Gick sedan mot NK, Norrmalmstorg, stannade på Biblioteksgatan och åt pastasallad som jag gjort förut. Jag är så himla traditionell, gör alltid om samma saker, går till samma ställen och äter samma saker. Promenerade vidare till Sturegallerian där L handlade på mq. Jag hittade en svart stickad top som jag ville ha, men den fanns inte i min storlek, blev tipsad om mq på Norrlandsgatan, den butiken har jag aldrig besökt, men det gjorde vi och där fanns den i rätt storlek. Besökte också Gallerian på Hamngatan och köpte en vit skjorta på Esprit. Köpte lite fika med oss hem efter att ha besökt Östermalmshallen. Hemma gjorde vi kaffe och fikade. Sen besök på Kattkatt och köpte ljus där som jag brukar. Handlade frukostmat och köpte vin på systemet. Ringde Hagadelikatesser och bokade bord. Kl 19 var vi där och åt, jättegott grillad kycklingbröst med risotto. Åh jag älskar den krogen. Så himla mysig och härlig, gillar personalen där och själva stämningen. Sen var vi dödströtta. Upp tidigt på lördagen. Tog tunnelbanan till Gamla Stan, promenerade, var ännu härligare väder. Gick till Söder, tog en fika på Söderhallarna. Letade upp Sneakers and Stuff och köpte väska till S, promenerade vidare, tittade på Katarina kyrka, gick på Katarina kyrkobacke där det är sån underbar utsikt och Fjällgatan ner mot Slussen och vidare på Skeppsbron, förbi Slottet, mot Kungsträdgården och vidare genom stan som nu var knökfull av shoppande människor. Gick till restaurangen på översta våningen på Åhléns och satt ute på terassen i solskenet och åt pasta med pesto och drack ett glas vitt till och lite pannacotta till efterrätt. Fantastisk utsikt. Sen promenerade vi ända hem efter att ha gått lite på stan igen, köpte bland annat en svart stickad kofta på H&M. På Åhléns köpte jag förresten en ögoncreme och en ögonskugga av Dior och då fick man en hel necessär med grejor, rouge, läppglans, parfym, bodylotion och mascara. Riktigt lyxiga grejor. J beställde kinamat men jag och L köpte lite mat i den vanliga affären. Riktigt jättetrötta på kvällen igen. Allt promenerande tar på krafterna. Idag var det tyvärr dags att åka hem. Jag vill verkligen flytta upp, jag älskar Stockholm. Men.... det ligger längre fram i tiden. Måste först få ordning på livet hemma, bestämma mej för utbildning och i så fall när, hur länge ska jag orka jobba kvar, osv......

No comments: