Sunday, April 06, 2008


Hemkommen efter en jätteskön helg i Stockholm, som vanligt. Strålande sol både på fredagen och lördagen. Satt ute och åt och satt i solen i Kungsträdgården och bara njöt. På fredagsmorgonen gick jag ut och handlade frukost, efter att jag ätit den begav jag mej av till stan. Gick i dom vanliga affärerna, H&M där jag hittade en beige och vit tunika/klänning, Åhléns där jag köpte en bodylotion från Dior, ett läppglans och en nattkräm från Estée Lauder som gjorde att jag fick en hel liten kartong med make-up och hudvårdsprylar just från Estée Lauder. Åt lunch på Östermalms saluhall. Köpte en vit blus från Gant på NK, köpte lite fika med mej hem och gjorde kaffe i lägenheten senare istället. På lördagen åkte jag till Gamla Stan och gick där länge, gick på nya gator som jag inte gått på förut, hittade massa mysiga butiker. Köpte ett ljus i en liten butik, ett armband av svart läder och mässing. Köpte godis åt barnen. Leksak åt Zelda... Svea är inte intresserad av kattleksaker längre. Köpte även katt-ljus. Köpte ett vitt linne just i materialet linne på Jackpot på NK. Åt lunch i Gamla stan och tog kaffe senare nere på Souk. Gick rätt länge på stan på lördagen också. Men man blir ju helt slut både i fötterna och huvudet, även om jag älskar pulsen och allt folkliv. Så idag bar det av hem. Lite sorgligt, för nu dröjer det kanske väldigt länge innan jag kommer upp igen.
En annan sak som hände var att jag ringde min bror på fredagkvällen, det var nämligen ett bra erbjudande från en mäklare på Hus- & Hemmässan om man lämnade ett objekt till försäljning. Vi har ju ett objekt vi äger ihop som ska säljas. Men.... som jag misstänkt, är vi långt ifrån på samma våglängd. Vi är nog dom mest olika människor som finns. Han agerar som om han är ensam ägare. Han är där och röjer och sorterar och går igenom utan att ha sagt till mej en enda gång. Trots att jag minst tre gånger sagt att han får säga till när han ska dit. Droppen nu var att han och hans sambo suttit och sorterat i mitt gamla flickrum, bestämt vad som ska sparas och vad som skulle kastas. Så nu känner jag inte för att äga detta ihop med honom längre. Nu får jag agera. Han är osjysst mot mej och det här kändes närmast kränkande. Han sätter spelreglerna, vill uppenbarligen inte ha mej med, när jag klagar över det bestämmer han att nu ska jag komma VARJE lördag framöver. Men hallå... vem har gett honom rätt att agera så här? Nej, nu är det slut på detta, jag har haft överseende länge, men nu är det nog. Får återkomma med vad som händer.

No comments: