Sunday, April 13, 2008


Idag bär det av till Nova i Lund. Det är S som vill det och det ska bli spännande att se om jag klarar av att inte köpa något. Måste ändra mina shoppingvanor. Har blivit för mycket och för dyrt. E följer också med, kanske J, han sover än, får väl väcka honom och fråga.
Zelda blev badad av S igår. Hon blir lika chockad varje gång, jag var i köket med två dörrar emellan men hörde ändå hennes förtvivlade jamanden. Efteråt är hon jätteliten och invirad i handduk och bara skakar. Stackare. Sen gömmer hon sej, men igår lyckades jag föna henne rätt mycket ändå, det hatade hon innan men går med på nu. Sen borstade jag henne mycket, men det är svårt att hålla pälsen i trim. Sen är det så roligt att se hennes förvandling från blöt förskrämd liten katt till sitt vanliga busiga jag. Plötsligt kommer hon springande med sin stora fina svans i vädret och vill busa igen. S tog på skoj in henne igen i badrummet, men då skrek Zelda i högan sky och spjärnade emot.... men idag har hon gladeligen varit inne i badrummet igen... dom har inte vidare långt minne...

No comments: