Thursday, December 17, 2009


Känns lite som ett nytt liv för mej nu i höst. Sen J flyttade till Lund så har jag plötsligt fått rätt mycket mer egentid, S är iväg rätt mycket på kvällarna, hon dansar, är engagerad i skolan mycket, kören med mera. Och jag tycker så mycket om när jag kommer hem från jobbet och är ensam, äter nåt JAG känner för i lugn och ro, tänder lite ljus, sitter lite vid datorn, läser lite och trivs med att vara ensam. Jag har alltid gillat det. Innan var det alltid så mycket man skulle göra på kvällarna, eftersom jag varit ensam med barnen i så många år har det alltid varit jag som skjutsat till aktiviteter, hämtat, helt enkelt alltid ställt upp. Nu kan barnen ta bilen själva om dom skulle behöva. Det är en väldig frihet för mej. Fattas bara att jag får jobba mer som hudterapeut, så skulle allt känts ännu bättre.

No comments: