Sunday, December 27, 2009


Längtar till Stockholm, om en och en halv vecka åker jag och S upp. Ska inte shoppa denna gången, bara nåt litet har jag bestämt mej för, utan jag ska njuta av storstaden ändå. S har däremot planerat att shoppa, så jag får hänga på henne. Jag älskar promenaden från S:t Eriksplan förbi Vasaparken ner till Odenplan, förbi Gustav Vasas kyrka, det är så härliga kvarter. Flygbussen stannar nämligen på S:t Eriksplan så det är därför jag går därifrån.
Igår var jag bjuden till E för god middag, renskavsgryta, men vi gick hem till mej efter maten. När jag skulle gå upptäckte jag nämligen att min husnyckel var försvunnen. Helt obegripligt. Hela nyckelknippan finns men husnyckeln finns inte där. Nåt minne säger mej att jag lånat ut husnyckeln, men J bedyrar att jag fått tillbaka den, så det får jag väl lita på. I alla fall skulle jag försöka ta mej ur huset utan att behöva låsa med den nyckeln, gick ut genom altandörren i matrummet som man låser med en vanlig nyckel, men det gick bara att låsa utifrån, inte att få ut nyckeln, så jag fick gå in igen, jag höll på att försöka ta mej ut, larma, larma av och till sist gick larmet.... pinsamt. Det tjöt som bara den och sen ringde det från SOS Alarm och jag fick lämna ett lösenord och berätta att det var jag som klantat mej. Så jag gick iväg så småningom med huset larmat men inte låst. Det var därför vi gick hem till mej och tog kaffe och drack lite mer vin. Nu måste jag skaffa mej en husnyckel till. E tycker vi ska gå till minnesmottagningen både jag och J....

No comments: