Wednesday, December 16, 2009


Ungefär så här ser det ut utomhus. Har snöat hela gårdagen och idag. Jag körde bil idag för att jag dels skulle hämta en skinka på Scan på morgonen som jag fått av jobbet, sen hade jag lite julärenden efter jobbet också att göra. Det var inte kul att köra hem, sikten var nästan obefintlig och ibland visste jag inte vilken fil jag körde i på motorvägen.
Det går inte bra på jobbet, ekonomiskt är läget inte ljust. Hela ekonomiavdelningen ska flyttas, det gäller i och för sig alla Bonniers-företag i Sverige, allt ska centraliseras till Sockholm och alla är uppsagda, fick också reda på idag att nästan fyra tjänster ska bort bland annonsproducenterna och det är mycket. Känns så otroligt trist att folk ska behöva tvingas sluta och vem vet vem det blir nästa gång. Det tär att jobba på ett ställe där man hela tiden får höra hur dåligt det går, man orkar inte bry sej till sist. Förhoppningsvis får jag snart jobba mer i Ronneby eller någon annanstans, där är det i alla fall väldigt roligt att vara och även om det snackas strunt i lunchrummet där också är i alla fall JAG väldigt nöjd med att få vara där.

No comments: