Sunday, January 10, 2010




Sitter på Arlanda nu, ca en och en halv timme till flyget går. Ska försöka summera dom här härliga dagarna jag och S tillbringat i Stockholm. Resan upp gick bra, lite försening från Ronneby, men det gjorde inget. Var dock väldigt jobbigt att dra väskorna från S:t Eriksplan till Odenplan, trodde det var min dåliga kondition som visade sej, men S som är så vältränad tyckte också det var jobbigt. Lägenheten fin och mysig som vanligt, vi drog oss ut på stan rätt snabbt. S hade ett presentkort på Vero Moda, som vi besökte på Gallerian, hon tyckte inte hon hittade nåt, men jag kom ut med ett par jätteslitna jeans, som S tyckte var helt ok när jag frågade om jag kanske var för gammal för såna.... men jag litar på henne. NK:s rea.... oj vad mycket folk, och kallt har det varit så man har fått ha jättemycket kläder på sej som fått till följd att man blivit fullständigt genomsvettig och yr när man gått inne i värmen, trots att man knäppt upp, men jag fick klä av mej en del, annars hade jag svimmat. Blev en Boomerang-skjorta, vit såklart, på NK, ingen jättebra rea, 30% men vafasen... ska man vänta är det väl slut. På Esprit köpte jag en lila top, senare köpte jag en blå-vit randig på Åhléns också av märket Esprit. Köpte den goa bodylotionen, for her av Narciso Rodrigues. Till sist blev det en typ tunika, vit, genomskinlig så man måste ha linne under, som var så ovanligt skuren, jättefin, det blev i Gamla Stan. Köpte present åt J också. Vi har ätit gott, var på favorit-Haga delikatesser på fredagkvällen, där är bara så underbart. Dom andra två kvällarna har vi ätit i lägenheten. Det har varit väldigt skiftande snöröjning på trottoarerna, ibland ren blankis, så jag gjorde en vurpa en gång. Tre personer var snabbt framme och hjälpte mej, medan S mest stod och gapade... jag slog mej inte för jag landade på min tjocka päls, men det är pinsamt. Ja, vad har mer hänt? Kommer säkert på mer sen, men det har varit sköna dagar, man kopplar bort allt annat, jag älskar att promenera mycket, även om det varit svin-kallt. Men jag har tappert hängt med S när hon shoppat stort.

No comments: