Saturday, June 09, 2012



Drar till Ronneby idag också. Var lite dramatiskt igår, jag lyckades skålla min tumme, inget kul. Vi har en apparat där vi lägger handdukar som man använder vid ansiktsbehandlingar, den kokar upp vatten och handdukarna blir extremt varma, där kommer ånga ur den och jag var lite oförsiktig och fick brännhet ånga på min tumme och halva handflata, o ve... fick stå med handen under kallt vatten så gott det gick och sen jobba vidare, gjorde rätt eller rejält ont. Känns bättre idag men jag har en bit som jag nog inte hade under vatten som ömmar fortfarande, hoppas det går bra ändå idag.
Kul att träffa många kollegor igår och vi diskuterade en del, många har svårt att försörja sig på detta jobbet, jag är inte ensam. Det är konstigt att det ska vara så.

2 comments:

Renée said...

Brännskador gör ju så j-a ont! Hoppas det läker fort, det är inte lätt att jobba för dig annars...

ime said...

Tack, det har känts mycket bättre idag, man ser bara en rodnad och lite blåsor men det gick bra att jobba ändå!