Wednesday, June 06, 2012



Har tittat på nationaldagsfirandet på Skansen. Det är inte ofta eller med andra ord har det nog aldrig hänt att jag skrivit om politik i min blogg. Men jag kan inte låta bli att skratta lite när jag ser Jimmie Åkesson, SD:s partiledare, sitta med folkdräkt och fjantig hatt på sig i publiken, samtidigt får man se öppet homosexuella och rapgruppen Panetoz uppträda, under deras framträdande zoomar man in Jimmie Åkesson riktigt länge och man får se hur extremt SUR han ser ut.... hahahaha.... han borde väl ha rest sig och gått som han gjorde när det var ceremoni i kyrkan vid riksdagens öppnande när SD kom in i riksdagen och den som höll tal prisade vår öppenhet och acceptans för det mångkulturella samhället.

2 comments:

Renée said...

Tycker att alla politiker är löjliga när de ställer sig upp och går. Har för mig att Lars Ohly gjorde likadant när Han från SD skulle sitta brevid honom... Annars avskyr jag att prata politik... I vårat hus har vi en tjej som hela tiden gör det och skryter om hur bra hennes parti är osv osv... Jag blir fanimej galen! Man kan hålla sådant för sig själv tycker jag.
Hoppas du får en bra dag med sol, här finns den inte så den kanske är hos dig?

ime said...

Ja lite sol har faktiskt tittat fram emellanåt! Hoppas du också får en bra dag.