Friday, November 07, 2014

Kyotos aquarium

Skypade med J igår och det är alltid lika roligt. Jag blir lika glad varje gång att få höra hans röst och allt fantastiskt han får vara med om. Idag skulle han börja dagen på sitt jobb med att hålla tal på japanska inför sådär 50 medarbetare. Sen skulle dom ha firmafest på kvällen och då hade hela Kyotos aquarium hyrts och han skulle stå i receptionen och ta emot medarbetarna. Sen skulle det bli god mat tillagad av berömda kockar och delfinshower och annat roligt. Jag är så glad för hans skull och allt fantastiskt han får uppleva och jag vet att han jobbar hårt för det. Han är den ende västerlänningen på detta företags huvudkontor och han har t o m blivit intervjuad i tv. Tänk min lille J, jag kan inte riktigt fatta det, som liten var han alltid på ett strålande glatt humör, en liten uppfinnarjocke. När han blev storebror var han så snäll mot lillasyster och var inte avundsjuk utan satt jämte mig så fint när S ammades. I januari blir dom 26 och 24 och jag är lika ung som jag alltid varit, får inte riktigt ihop det!?

2 comments:

Åsa said...

Hålla ett tal på Japanska? Nu blir jag imponerad :O
Kraaam på dig!
å vet du, vissa åldras faktiskt aldrig ;-)

ime said...

Ja han pratar flytande japanska sonen min :)
Haha önskar jag tillhörde dom som inte åldras :)
Kramar