Saturday, November 08, 2014

Lördag

Zelda är så söt när hon är nyfriserad och i sin lilla krage. Man får ju inte skratta åt katter, har jag hört, men när hon tar upp tassen och ska klia sig bak örat och hon kliar för fullt på kragen kan inte jag låta bli att skratta. Lilla skrutt.
Har varit i Hässleholm idag och hälsat på den nye chefen, det var trevligt, hon verkar vara en bra tjej, bara att hoppas nu att det blir behov i butiken framöver. Men innan jag var där så gick jag rakt på A i gallerian. Fina A som jag alltid blir så varm i hjärtat av att möta. Så konstigt också, han är nästan aldrig inne i Hässleholm och jag är ju där väldigt sällan och så går vi bara rakt på varandra. Ett gäng konstnärer hade utställning i Kulturhuset så han tyckte jag skulle komma dit och det gjorde jag, han hade själv ställt ut bara en enda men jättestor fin tavla. Vi pratade länge och ingen kan jag skratta så lätt ihop med och han säger så mycket kloka saker som jag bara suger i mig som en svamp. Han har rätt. Saker händer av en mening, bara att vi träffades idag och att jag blev glad, jag som inte alls var glad igår. Så det var en lyckosam utfärd till grannstaden idag.
Ikväll ska jag och lilla S gå på bio.

No comments: