Saturday, August 01, 2015

1 augusti

Vi går mot den tiden av sommaren som jag tycker mest om, egentligen lite mer mitten-slutet av augusti och september. Nu har det visserligen inte varit någon riktig sommar än, men det är ändå en skön känsla som väntar. Det är något med luften och atmosfären vid den tiden, liksom att allt lugnar ner sig och det blir en särskild doft. A frågade igår i Lund om jag inte haft någon semester och nej, det har jag inte. Det längsta är ju dom här tre dagarna jag var i Stockholm. Jag känner inget behov av fyra veckors ledigt men en-två veckor hade varit skönt. Men nu får jag vänta till Japan-resan, även om det inte blir direkt avkoppling. Jo avkoppling från mitt vanliga liv och förhoppningsvis massor av häftiga saker att uppleva och framför allt att få träffa J.
Igår innan jag började jobba var jag i en bokhandel jämte Domkyrkan, där fanns många bra böcker och jag tror jag ska köpa en nästa gång jag kommer dit. Den handlade om att hitta glädjen och förnöjsamheten och att tackla olika saker som händer på ett annorlunda sätt. Att inte ta så hårt när saker inte blir som man tänkt.

No comments: