Sunday, August 23, 2015

Söndag

Varit väldigt lugnt idag som det brukar på söndagar. Men jag har haft att göra, mycket kvar på expot som jag hann med. Sen hände en konstig sak, larmet fastnade och en del av plagget i apparaten som man tar bort larmen med. Jag hade ingen kund utan det var när jag bytte larm. Det liksom bara sögs fast och så började en röd lampa blinka. Ringde L, min chef, men hon hade aldrig varit med om det. Ringde en annan butik som kollade upp med en person som hade varit med om det tidigare. Det var inte så svårt att lösa, jag följde sladden hela vägen, vi har liksom hundra sladdar eller något, men jag lyckades lokalisera vilken det var så det var faktiskt bara att dra ut sladden och sätta i den igen, sån tur att det var så lätt att lösa. Efter jobbet handlade jag lite, vattnade på kyrkogården där det var så fridfullt och nu är jag hemkommen. Har suttit lite på balkongen, det är så underbart med detta vädret.

No comments: