Friday, November 13, 2015

Fredag

Jag försöker leva ett liv med tacksamhet och njuta av dagen osv... men jag lyckas inte alltid. Är på lite sådär sämre humör, vet inte exakt vad det beror på. Lite tvekande till nya chefen, tycker hon säger mycket men håller lite. Ingen bra egenskap. Man jobbar ju så mycket ihop så jag vill att det ska kännas bra, kanske har jag för höga krav. Vet inte. En annan sak som oroar mig är Zelda, hon är inte bra i sin mage. Vet inte om jag ska gå till veterinär igen, jag har ju varit där flera gånger för samma sak. Jag vill ju inte att hon ska lida på något sätt, jag har ju bytt foder och köper ett hos veterinären som ska vara bra och är dyrt. Hennes kräkningar gick över när vi bytte till detta men hon är inte bra. I natt har hon nog kräkt igen. Det är så svårt med djur, man kan liksom inte fråga, sen är katter bra på att mörka sitt mående. Man får liksom ändå gå efter hur allmäntillståndet verkar. Kanske är det så att hon alltid får dras med en känslig mage. Proverna har inte visat något konstigt när vi varit hos veterinären men man kan alltid gå vidare med undersökningar. Men jag vill inte utsätta henne för en massa provtagningar utan att det känns alldeles nödvändigt.
Idag jobb från ett till stängning, imorgon från tolv till stängning. Och sen hela söndagen ensam.

No comments: