Sunday, November 22, 2015

Söndag

Igårkväll började det snöa, det var lite vitt på marken när jag vaknade i morse men nu har det gått över till regn och det blåser rejält, så det är inget roligt väder att gå ut i. Får väl hålla mig inomhus idag. Igåreftermiddag gick jag till Telia för min mobilladdare pajade, batteriet på telefonen är nog dåligt för det enda jag gör är laddar hela tiden. Jag köpte en laddare som man kan ha i väskan, som alltså inte behöver ha någon sladd. Men jag vet inte riktigt vad felet är, om det är någon okontakt i mobilen för den slutade och började ladda hela tiden. Man är ju så himla beroende av mobilen, jag har ju den som väckarklocka också.
Ja nästa söndag är det första advent. Får plocka fram ljusstake och adventsstjärna i veckan. Jag jobbar måndag och tisdag, sen är jag ledig tre dagar innan helgjobb. Så jag hinner ju då. Jag har planterat hyacinter som blommar nu, det doftar så gott och så har jag köpt en amaryllis som också är på väg att blomma, jättefin är den.
Jag är otroligt glad att jag inte behöver pendla med tåg, det är problem jätteofta. Nu med gränskontrollerna i Malmö så blir det ju förseningar plus alla andra vanliga fel som växelfel, signalfel med mera.

No comments: