Wednesday, July 13, 2016

Onsdag

Så trött, rastlös och uttråkad just nu. Längtar efter sol och värme. Det är lugnt på jobbet, fast igår var det en stressig dag. Jag upptäckte på eftermiddagen att jag inte kunde hitta mina butiksnycklar. Letade som en tok, jag hade öppnat dagen innan och visste att jag lagt nycklarna i min väska. Men på förmiddagen innan jag började jobba hade jag varit på Maxi och handlat. Jag var på biblioteket också innan jag började jobba. Usch vad nervös man blir när man inte hittar nycklar, jag bestämde mig för att cykla till biblioteket innan E gick hem, men där fanns inga nycklar. Skulle cyklat till bilen också för att kolla men jag kom ut i ett otroligt skyfall så det gick inte, blev helt blöt. Så jag fick låna E:s nycklar eftersom jag skulle stänga. När jag slutat cyklade jag till garaget där bilen står, inga nycklar, bestämde mig för att köra till sjukhusets parkering, Maxis parkering och även hem till moster R för att leta, överallt där jag kunde tänkas ha tagit upp nycklar ur min väska och kanske de här följt med. Men hittade dom ingenstans. När jag kom hem låg dom på stolen i hallen. Så skönt. Men jag fattar inte riktigt hur dom hamnat där.
Imorgon åker E som jag jobbar med till Saint Tropez. Vem hade inte velat det? Till franska Rivieran och få lite sol och värme.

No comments: