Friday, October 07, 2016

Fredag

Nu till helgen är det tre veckor sen jag blev förkyld och det har inte släppt än. Tre veckor!! Jag är hängig, hostar och mår inte bra. Vet inte om det kanske gått över i något annat virus, det känns i alla fall väldigt länge att inte vara på topp.
Tänker på när jag jobbade med A i butiken i Hässleholm. Så bra det var. Sån underbart trevlig tjej som chef. Jag gillade även gästspelen i butiken i Lund i samma kedja. Men man kan ju inte gå och längta tillbaka till något, det var ju alldeles för liten tjänst. Jag har ju för liten tjänst idag också men kan just nu kombinera det med jobb på tidningen och det har gått bra hittills. Igår bad jag om en semesterdag en torsdag om tre veckor då jag skulle jobba tre timmar, men fick nej. Min chef sa att jag skulle sagt till fyra veckor i förväg och hon ville inte ge mig ledigt ifall någon skulle bli sjuk!? Det går ju inte ens att resonera med någon som svarar så. Om man tänker på hur mycket jag ställt upp och jobbat för henne t ex och jag får inte ens ta EN semesterdag som jag ber om tre veckor i förväg. Det känns som hennes beteende mot mig blivit värre sen jag började på ett extra jobb. Men det finns inget dom kan göra mot det, det är inget konkurrerande jobb och kan dom inte erbjuda större tjänster så får dom acceptera att man har ett jobb till. Det vet jag många andra som har.

No comments: