Sunday, October 30, 2016

Söndag

I natt drömde jag om min lilla mamma. Det är två år sen hon lämnade oss. Så konstigt det känns att drömma om någon som inte finns längre och höra hennes röst.
Igår var E hos mig på kvällen, jag gjorde en ny rätt, kycklinggryta med svamp och lök bland annat, det var gott. Sen åt vi en pytteliten tårta jag köpte i Ystad i fredags, den minsta lilla prinsesstårta jag någonsin sett. E hade ett Woodwick doftljus med till mig, hon hade ju gett mig rosor och det var inte meningen att jag skulle få något mer sa jag till henne, men jag älskar ju doftljus, så det kan man inte få för många av. Jag var som jag nämnde i Ystad i fredags och skulle sälja prenumerationer, men det gick inte alls bra. Tråkigt. Däremot var jag på Maxi igår här i stan och det gick desto bättre. Nu ska jag inte vara i butiken förrän på fredag, faktiskt skönt. Ska vara ledig imorgon, sälja prenumerationer tisdag och onsdag och ledig på torsdag igen.

No comments: