Wednesday, November 28, 2018

Vi går mot advent

Oj vad snabbt det går nu mot jul och inte har jag särskilt många lediga dagar innan dess. På lördag ska jag sätta upp ljusstakar och hänga upp julstjärna, här gör vi inget i förväg inte. Ska posta julklapp till Japan om jag hinner idag. Har köpt hyacint och en amaryllis, underbara blommor. Egentligen räcker blommor och ljusstakar för min del.
Igår var jag kallad till ett möte om arbetsmiljön, alla avdelningar under serviceresor ska vara representerade. En psykolog från företagshälsan höll i det, det ska bildas ett arbetsmiljöråd som sen ska fungera utan hjälp av psykologen. Han var väldigt intressant att lyssna på. Man kan säga att arbetsmiljörådets mål är att få ned sjuktal. Jag visste inte hur pass omfattande det här kan bli, känner att det är övermäktigt att ensam representera en avdelning på 54 personer. Så många är vi med alla timanställda. Har frågat min chef om vi inte kan vara en person till. Ska jag informera 54 stycken om att dom kan komma till mig med arbetsmiljöproblem kan jag ju bli helt överhopad med jobb. Kanske brinner jag inte tillräckligt för uppdraget. Samtidigt är det smickrande att bli utsedd av chefen. Ja jag vet inte riktigt. Det är såklart intressant att få vara med om uppdraget och jag lär ju känna andra personer och avdelningar inom företaget. Får nog fundera ett varv till.

6 comments:

znogge said...

Med tanke på antalet anställda så tycker jag absolut att ni borde vara en till. Risken är stor annars att det blir väldigt mycket för dig. Bra att du tar upp det med chefen tänker jag.

Kram

ime said...

Ja jag känner att jag aldrig kommer att fixa detta ensam. Eller så har vi kanske inga arbetsmiljöproblem alls, men det är nog ett önsketänkande.
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Det kanske blir ett arbetsmiljöproblem för dig om du ska ta dig tid för alla dina arbetskamraters funderingar. Jag hoppas att det inte förväntas att du ska hinna med lika mycket av dina ordinarie arbetsuppgifter om det blir mycket jobb med det här. Jag tror att du är rätt person men självklart behöver du stöd av någon mer.
Kram

ime said...

Nej det är egentligen inte meningen att allas bekymmer ska hamna hos mig, det är ju arbetsgivaren som har ansvaret. Usch jag vet inte om jag vill ta på mig det här 😐
Kram

Från Glam till Damm said...

Hej,
Jag tror att du tänker helt rätt där. Det är nog bra att vara två av olika anledningar: Man kan bolla med varandra, man kan stämma av om man har uppfattat saker och ting rätt och man kan hjälpas åt att förmedla till resten av personalgruppen. Viktigt eftersom alla uppfattar saker och ting annorlunda. Vidare är det bra att vara två om någon blir sjuk.

Kramen och ha en fin dag!

Anneli

ime said...

Ja jag hoppas det kan bli en person till om jag ska orka engagera mig i det här. Får nog reda på det idag.
Kram och önskar dig en fin helg!