Sunday, July 02, 2023

Söndag

 Min plan igår var att åka till Sölvesborg men jag mådde inte helt bra när jag vaknade, var så väldigt trött trots att jag sovit länge. La mig igen och sov bort så gott som hela lördagen, hade nog en förkylning i kroppen. Idag har jag känt mig bättre,  eftersom det ekade tomt i kylskåpet och kattsanden var slut har jag varit och handlat. Det är väldigt växlande väder, det ösregnar och stormar emellanåt. Jag har 13 arbetsdagar kvar innan semester. Känns nästan som 13 veckor. Har varit en sån konstig start på denna sommaren. Är så less på alla otrevliga samtal man får, människor kan vara fruktansvärda.  Tänker på om jag skulle få för mig att ringa och skrika och svära mot en människa i telefon som representerar ett företag. Nej skulle inte tro det. Jag behöver vara öppen för någon typ av förändring om jag ska orka mitt arbetsliv ut.

4 comments:

znogge said...

Tråkigt att det inte blev någon tur till Sölvesborg men mår man inte bra så gör man inte. Då är det bättre att stanna hemma och vila sig i form.
Jag förstår inte heller varför vissa människor är så otrevliga. Visst kan man både vara arg och besviken men man får lära sig att skilja på sak och person. Dessutom så är det viktigt att man framför eventuell kritik på ett sansat sätt till rätt person. Så tråkigt med otrevliga människor och det blir tröttsamt att ta emot sådant i längden.

Önskar en fin kväll nu.

Kram

ime said...

Ja jag får åka till Sölvesborg en annan gång.
Det är väldigt tröttsamt att prata med otrevliga människor varje arbetsdag, jag tycker det blir bara tuffare och tuffare klimat. Är väldigt sugen på semester.
Kram och detsamma till dig!

ibod11 - Ingrid said...

Synd att du inte orkade med ett besök i Sölvesborg men bra att du lyssnade på kroppen och tog det lugnt i stället. Det kommer fler tillfällen :D
Jag kan inte heller förstå hur man kan bete sig så illa när man pratar i telefon med en representant för ett företag. Visst kan man få komma med konstruktiv kritik när något verkligen är fel men då ska man vara noga med att påpeka att kritiken är riktad mot företaget och inte personen man pratar med. Men jag anar att det oftast inte finns fog för de otrevliga samtal du får och då önskar jag att du helt enkelt kunde koppla ifrån det samtalet och kanske göra en anmälan någonstans.
Nu har du nog startat din semester och jag hoppas att den blir fantastisk :D
Kram

ime said...

Ja man får lyssna pä kroppen!
Är det någon som är obehaglig och går till personangrepp har vi ju rätt att avsluta samtalet, det går oftast i perioder, kan vara bra dagar men plötsligt får man jättemycket obehagliga otrevliga samtal.
Nej än har inte min semester börjat, en vecka till jobbar jag!
Kram