Tuesday, June 27, 2023

Läget

 I övermorgon är det 4 veckor sen jag skadade min fot. Kan gå hyfsat hemma men ute behöver jag en krycka och det gör ont när jag går. Går dessutom ganska sakta. Igår fick jag ny konstig smärta på annat ställe i foten, det brände liksom, fick ta värktablett för att kunna sova.  Jag börjar bli lite less på detta. Jag är inne på min fjärde vecka som jag jobbar hemifrån. Blir lite ensamt och tråkigt. Jag får nog hitta på något till helgen, behöver komma ut. Vädret igår och idag har varit lite trist, molnigt och blåsigt. Bara det är sol så kan jag vara på balkongen efter jag jobbat klart.

Nästa vecka har jag semester torsdag och fredag, Dante fyller fem på fredagen. La in om semester för ganska länge sen för min plan hade varit att åka upp men nu blev det i juni istället. Kan vara skönt med några dagar ledigt även om jag är begränsad på grund av foten.

4 comments:

znogge said...

Så tråkigt att din fot fortfarande ställer till det för dig och begränsar dina möjligheter när det gäller aktiviteter. Just under sommaren och semestertider vill man vara frisk. Kan tänka mig också att det blir ensamt och tråkigt att arbeta hemifrån. Hoppas du kan hitta på något under den kommande ledigheten och att foten samarbetar då.

Önskar en god kväll nu!

Kram

ibod11 - Ingrid said...

Jag hoppades att din fot skulle må bättre snabbt men jag är inte förvånad över att det tar tid. Jag förstår att du saknar att träffa arbetskamrater och de saknar säkert dig där också. Skönt med några dagar ledigt och jag hoppas du kan komma ut på något trevligt :D
Kram

ime said...

Jag känner att jag behöver testa att gå lite längre med foten, får kanske försöka ta mig till jobbet nästa vecka, behöver träffa lite arbetskamrater också känns det som.
Kram och detsamma till dig!

ime said...

Ingrid: ja man får nog räkna med lite tid innan det känns som vanligt igen. Men visst har det blivit bättre. Längtar verkligen ut, har ju bara varit hemma. Kanske vågar jag ge mig iväg lite längre till helgen.
Kram