Sunday, June 18, 2023

Söndag



 Det var en trevlig tillställning igår när vi firade att vår bostadsrättsförening fyller 70 år. Tre damer har bott här sen 1953, två av dem deltog igår varav den ena är 97 år gammal, hon verkade pigg som bara den, man blir ju imponerad. De fick en varsin stor blomsterbukett. Först avhandlades årsmötet, det gick snabbt. Sen kom några killar från ett företag som heter Köttessen och grillade, en fantastiskt god grillbuffe blev det. Sen kaffe. Vi har ju 71 lägenheter och jag tror inte ens hälften var representerade och medelåldern var hög. Trots att jag bott här i 13 år är det få jag känner igen.

Nu en ny arbetsvecka framför mig, tack och lov 4 dagar bara. Jag är fortfarande väldigt trött. Foten är blå-grön och svullen och jag har ganska ont. Jag har gått med en krycka, vet inte om jag belastar konstigt för jag har ont i hela benet emellanåt. Jag har fem veckor kvar att jobba innan semester och då hoppas jag verkligen att jag är återställd. 

4 comments:

Znogge said...

Så roligt att firandet blev lyckat. Maten både lät och såg god ut. Synd att inte fler var representerade bara. Ibland kan det bli lite anonymt när man bor i lägenhet men jag vet föreningar med god gemenskap. Dock brukar det vara betydligt mindre föreningar. Samtidigt så är det inte heller bra med alltför små föreningar.

På ett vis är det tur att du har ganska så sen semester i år för på så vis hinner du säkert bli mycket bättre i din fot. Man vill ju kunna vara rörlig när man är ledig. Minns ju hur deprimerande det var den sommaren när jag inte fick göra något på grund av mitt öga. Håller verkligen en tumma för din fot och fortsatt god återhämtning.

Kram och ha en fortsatt fin måndag!

ibod11 - Ingrid said...

Jag fick höra redan i början när min värk kom att kroppen blir trött av att han ont och det stämmer verkligen. Jag märker det när jag har extra ont men numera är den normala värken och tröttheten inte något jag tänker så mycket på. Men det är ansträngande med smärta och förhoppningsvis märker du hur tröttheten försvinner när smärtan gör det. Jag håller alla tummar för att du ska må myckeKul att det blev så lyckat när ni firade föreningen. Tänk att vara så pigg när man nästan är hundra år. Något att drömma om. Kanske gav festen möjlighet att lära känna några fler och för dem som vill att få mer umgänge. Men det kan vara ganska skönt att vara lite anonym.
t bättre när det är dags för semester.
Kram

ime said...

Znogge: man kan vara anonym här om man vill, men det finns flera som jag kan kontakta om jag vill. Jag försöker hålla en lagom anonymitet, för jag vill inte börja umgås med någon granne, utan lagom kontakt.
Ja jag minns när du hade problem med ögat och man vill ju verkligen inte ha en semester som innebär stillasittande, jag har gott hopp om att min fot ska vara bättre när jag ska vara ledig.
Kram och detsamma till dig!

ime said...

Ingrid: ja det måste vara smärtorna som gör att jag är så trött. Jag kan sova på dagen och ändå många timmar på natten, trots det så är jag jättetrött.
Ja jag vill nog helst vara lite anonym i fortsättningen med, det är alltid trevligt att hälsa och byta några ord men det räcker bra för mig.
Kram