Thursday, June 15, 2023

Ortopedbesök

 


Idag har jag varit på sjukhuset, jag röntgade foten först sen fick jag träffa läkare. Han tyckte det såg bra ut så gipset kunde plockas bort, så, skönt!! Jag har ju fortfarande ont så jag får använda kryckorna ett tag till. Läkaren sa att jag skulle försöka gå som vanligt, kanske inte ge mig ut och springa men det gör jag ju inte i vanliga fall så varför börja nu? Jag kommer att fortsätta jobba hemifrån så länge jag behöver använda kryckorna. Jag gick faktiskt ut en runda, tog mig till biblioteket, det gick inte fort men det gick! Jag hade böckerna i en ryggsäck. Hem gick jag inom blomsterbutiken och köpte en bukett pioner och en liten blomma till balkongen. Börjar bli mitt vanliga jag igen. Ute är det väldigt kvavt och lite moln, hade verkligen behövts lite regn.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Det måste kännas underbart att slippa gipset. Jag antar att det var både varmt och klumpigt. Menar läkaren att du ska stödja på foten när du går eller ska du hoppa fram på kryckorna? Jag hoppas att du fick klara instruktioner så att du inte gör som jag och belastar alldeles för mycket för tidigt. Fina blommor fick du med dig hem och det kändes säkert bra att kunna ta en liten försiktig promenad :D
Kram

ime said...

Ja jag fick veta redan i Stockholm att det var ok att stödja på foten. Jag är fortfarande svullen och foten är lite blå, får inte på någon riktig sko utan har den här skon jag fick vid gipsningen. Kändes bra att kunna gå och låna lite böcker och lika bra att köpa blommor. Jag har bara varit inne och på balkongen ända sen jag kom hem från Stockholm.
Kram

znogge said...

Så skönt att du fick av gipset lite tidigare än beräknat. Dock känns det klokt att ha kryckorna som stöd och skynda lite långsamt.
Vilken vacker bukett som fick följa med hem. Pioner hör till mina absoluta favoriter.

Önskar en finfn fredag nu!

Kram

ime said...

Ja pioner är verkligen underbara, de doftar gudomligt!
Kram