Saturday, June 08, 2024

Lördag i Malmö

 


I förmiddags var jag och fixade naglarna, sen passade jag på att rösta. Jag var lite sugen på en större stad idag så jag tog tåget till Malmö. Det har inte varit jätteroligt väder men det är i alla fall betydligt roligare att strosa runt i Malmö än hemma, roligare butiker och ett härligt folkvimmel. Jag tog en macka och kaffe på AB Småland, det härliga stället med kläder, inredning, blommor och annat. Verkligen en favoritbutik för mig, de har sån härlig stil på allt. Köpte en blomma där också. På Designtorget köpte jag en liten present till Dante. Det blev några trevliga timmar i Malmö och över 11000 steg.

6 comments:

Znogge said...

Vilken bra lördag det blev och visst är det roligt att besöka en lite större stad då och då. Det går ju inte att komma ifrån att det är ett helt annat utbud när det gäller det mesta. Vädret är verkligen ostabilt nu och på tok för kallt med tanke på att vi snart är i mitten av juni. I dag blåser det gräsligt mycket här och vindarna är inte milda precis...

Önskar en fin söndag nu!
Kram

ime said...

Ja det är ett härligt folkvimmel i Malmö och mycket roligare att tillbringa en lördag där istället för i sin egen sömniga stad.
Det blåser rejält här också och kallt är det, bara att hoppas att sommarvärmen återkommer.
Önskar dig detsamma!
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Jag sitter här och ler och du förstår säkert varför :D Jag är så glad för din skull att du får komma till en större stad och känna hur bra allt känns då. Men du vet ju att jag kan gå i en stad och tycka att det är trevligt men sedan längtar jag bara bort från folk, trafik, butiker och vill ut i lugnet i naturen. Men trots våra olikheter så tycker jag mig ha märkt att vi även har många likheter. Det är ändå spännande att vi kopplar av i så olika miljöer och längtar till helt olika platser :D
Kram

ime said...

Ja vi har flera likheter du och jag 😊 jag får dock energi och glädjepåslag av större städer, men jag blir såklart trött också och kan verkligen hitta ett lugn och skönhet i naturen. Jag kan tycka det är skönt att komma hem efter besök i större städer. Det jag gillar mest är utbudet av allt, då behöver det vara nåt större än Malmö, Stockholm är mycket bättre, Köpenhamn också.
Kram

Anonymous said...

Vilken fin bild. 🌸Jag blir så impad av dej. 😀Du är en riktig doer. Det händer saker, du tar tag i saker. Avundas dej ska du veta. Kul att åka till Malmö sådär en lördag, varför blir inte jag färdigt till det liksom, tänker jag. Din gamla hemstad är jag i ofta, bor i kommunen och man blir väl "hemmablind"
Min semester för dörren och jag ska banne mej skärpa till mej. Jag kan ju börja med Malmö😀. Önskar dej en skön sommar. / Liljan

ime said...

Tack 😊 vilken fin komplimang! Jag försöker göra saker på helgerna så livet inte bara handlar om jobb. Tycker absolut du ska ta en tur till Malmö!
Önskar dig också en fin sommar!