Saturday, June 22, 2024

Midsommarafton

 






Vädret har inte varit så roligt i veckan men just igår, midsommarafton, blev det en varm och solig dag, helt perfekt. Vad som mer var perfekt var att jag tillbringade den på Torsö, mitt paradis direkt vid havet där E bor. Vi satt ute i hennes trädgård där det inte finns några andra hus utan bara utsikt mot en äng och så havet, åt sill och nypotatis. Vi gick sen till platsen där det finns en midsommarstång. Sen blev det kaffe och jordgubbstårta.  Jag har nästan svårt att fatta hur det är att bo på en sån plats, att alltid ha den miljön, skogen, havet inpå sig. Hur mycket stadsmänniska jag än är så förstår jag lyckan av att kunna leva i detta varje dag. Hur jobbigt det än är privat så kan man gå ut och hitta kraft i naturen. Vilken ynnest.

6 comments:

Hannas krypin said...

Låter som en helt ljuvlig midsommarafton!

ime said...

Ja det var det faktiskt!

ibod11 - Ingrid said...

En midsommar när den är som bäst med andra ord :D Naturen är helande och terpeutisk och den finns överallt, även i städer som parker och stadsskogar. Vad bra att du kan få både stad och fin natur och känna att båda ger dig mycket :D
Kram

Znogge said...

Det lät som en riktigt bra midsommarafton! Att bo nära havet är verkligen en lisa för själen tycker jag.
Önskar en fin midsommardag nu!
Kram

ime said...

Ingrid: ja naturen har varit en tröst för mig tidigare i mitt liv. Även nu. Det var en väldigt fin midommarafton.
Kram

ime said...

Znogge: ja det var det. Visst är det underbart med havet nära.
Önskar dig detsamma!
Kram