Saturday, June 29, 2024

Lördag på Fresta gård

 






Vi åkte till ett härligt ställe idag och lunchade, jag och E. Ligger bara ett stenkast från stan men det känns verkligen som landet. Lite djur finns där och supergod mat. Jag åt ostburgare som var något av den godaste burgaren jag ätit och E åt tacos. Det var liksom ett ruffigt charmigt ställe. Vet att det är väldigt populärt. Efteråt tog vi kaffe på min balkong.

Vädret är fortfarande jättefint men imorgon ska det visst bli jättemycket regn och kanske åska.

6 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Det ser verkligen jättemysigt ut så jag förstår att det är ett populärt lunchställe. God mat och fina djur att titta på och kanske kunde ni t o m klappa något av djuren. Fin avslutning med kaffe på din balkong bland alla blommor :D
Kram

ime said...

Ja det var en trevlig bekantskap det här, vi kom aldrig så nära att vi kunde klappa nåt djur tyvärr. Det satt fint med kaffe på min balkong.
Kram

Znogge said...

Det ser väldigt mysigt ut så jag kan förstå att det är ett uppskattat utflyktsmål. En god ostburgare är verkligen en njutning och min favoriträtt nummer två. Så mysigt att ni kunde avsluta med fika på din mysiga balkong.
Här är det definitivt inget balkongväder i dag så dagens prognos stämde alltför väl kan man säga.
Önskar en fin söndag nu!

Kram

Channal said...

Hej! Vilken härlig dag och lunch! Kul att ha ett sådant ställe nära.
Här har vi också regn. Må gott och Kram till dig! Anna

ime said...

Znogge: javisst är det gott med burgare, det här stället har ju råvarorna nära och är väldigt noga med att djuren ska ha det bra. Tur med vädret också.
Önskar dig detsamma!
Kram

ime said...

Anna: ja ett mycket charmigt ställe!
Regnet verkar drabba alla idag. Må gott du också!
Kram