Monday, June 03, 2024

Tankar

 Jag mår inte helt bra just nu. Kan inte gå närmare in på det men det känns som en massa känslor och tankar snurrar inom mig. Saker och händelser jag varit med om i mitt liv ända sen jag var liten.  En rädsla för övergivenhet. En saknad av människor. Det kommer förhoppningsvis gå över. Idag pratade jag med en kund som lät precis som min moster som gick bort för 3 år sen, hon hade till och med samma förnamn. Jag känner en saknad efter henne, en person som är äldre än en själv som man kan prata med. Jag har ingen kvar från den äldre generationen. 

Jag hade planerat veckan men den planen gick i stöpet direkt. Tågen gick inte i morse. Jag brukar ha för vana att kolla i appen redan när klockan ringer. Jag glömde det idag så jag gick upp och åt frukost. Sen kollade jag i appen och insåg att det fick bli hemarbete. Tur jag har möjlighet till det.

8 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Kanske behövs inga detaljer för att det ska kännas bättre. Bara att tala om att allt inte är bra kan vara skönt och här finns alltid några som läser, bryr sig och ger bekräftelse. Det är inte underligt om det jobbiga man bär med sig kommer upp till ytan då och då och kanske behövs mer bearbetning, kanske med en god vän. Jag har lärt mig att det är bra att bekräfta de känslor som uppstår, kanske analysera dem för att kanske så småningom lämna dem bakom sig. Men det är lättare sagt än gjort och kanske behöver de bearbetas om och om igen. Jag hoppas att du mår bättre snart och att du inte fastnar länge i det här sämre måendet <3 Saknaden efter omtyckta personer kanske aldrig går över och det kanske inte heller är önskvärt. Men jag är lite rädd för att glömma om jag inte känner saknad.
Varma kramar <3

Znogge said...

Så ledsamt att höra att du inte mår helt bra. Självklart behöver du inte gå in på några detaljer men bara genom att sätta allmänna ord på måendet så kan det ibland kännas lite lättare. Jobbiga händelser har en förmåga att poppa upp lite då och då. I sådana lägen är det skönt att ha någon att tala med. Vissa händelser kan man lägga bakom sig men inte alla utan vi bär dem med oss hela livet. På min mammas sida finns några äldre släktingar kvar, bland annat min ena moster. Hon och jag har alltid haft nära kontakt och vi pratar en hel del med varandra. Även hennes dotter, min kusin, pratar jag också mycket med och det känns bra. Livet är inte alltid helt enkelt.
Hoppas att ditt mående ska bli igen så att du kan njuta fullt ut av din kommande sommarledighet.
Typiskt att tågen inte gick i dag men det är ju tur att du kan jobba hemifrån.

Varma kramar

ime said...

Ingrid: ja det är skönt att formulera sina tankar och det betyder mycket att någon läser och skriver fina ord till mig. Ja man behöver bekräfta sina känslor. Jag hoppas det här snart känns bättre. Tack för ditt stöd.
Kram

ime said...

Znogge: ja det känns bättte att formulera lite ord för att beskriva läget just nu. Vad skönt att ha en moster och kusin som du pratar med. Nej livet är inte alltid enkelt. Tack för ditt stöd.
Kram

Solstrimmor said...

Det är konstigt när man(jag) helt plötsligt är den äldsta medlemmen i släkten. Fler och fler minnen från förr kommer fram, både fina och tråkiga saker. Men vi lever här och nu så vi får göra det bästa av vår vardag.
Ta hand om dig. Tur att du har din kära väninna!
Kramar från Eva-Mari

ime said...

Ja det är en märklig känsla när den äldre generationen försvinner. Man får verkligen försöka göra det bästa av varje dag.
Tack! Ja min kära väninna och jag har följts åt i många år!
Kram

Channal said...

Kära du! Det ä fint att bloggen finns och det bästa är att skriva. Skriv ner dina tankar och känslor. Nu börjar jag själv inse att jag är där... den sista generationen. Jag har två kusiner 80 och 90 år. Så glad för dem. Det gäller att ta vara på nuet. Men det är inte alltid så lätt. Andas in, andas ut och lyssna in ditt mående. Hoppas du snart får må bättre och att du har din familj nära dig.

Kärleksfulla KRAMAR till DIG!! Anna

ime said...

Ja det är väldigt bra att skriva. Man ska verkligen försöka leva i nuet. Tack för dina fina ord.
Kram