Monday, August 05, 2024

Sista semesterveckan


 Idag har jag hunnit med ett besök på köpcentrat utanför stan. Jag har sett ett par byxor på mq som jag har i svart nu finns i en kaki-färg på rea, dom kostar normalt 499 men var nu på rea för 199 och jag är ju världsbäst på att fynda så det blev dom och sen hittade jag en längre rak kjol i svart. 

Jag har skaffat appen Max där OS visas, jag som älskar att titta på friidrott vill ju inte missa det, ikväll är det stavhoppsfinal och igår såg jag fantastiske Truls ta silver i pingis.

Såg idag att en tidigare chef jag haft på tidningen har gått bort, så sorgligt, han blev bara  66 år. Han var en väldigt snäll och omtänksam människa. Jag trivdes bra med honom. Vila i frid Richard.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

Billigt är alltid trevligt och det är bra när man vet att det plagg man beställer sitter bra. Du har ju redan ett par och då är det lätt att köpa en annan färg av samma vara.
Jag har kanal 5 och det får duga. Visserligen är det många reklampauser men då blundar jag med öronen och gör något annat.
66 år är väldigt tidigt att gå bort. Förmodligen är det sjukdom i bakgrunden men det gör det inte lättare för familj och vänner. Ingen av mina föräldrar blev äldre än 60 år så jag vet hur jobbigt det är att mista någon så tidigt. Ja, du vet ju vilken förlust som kom sedan.
Kram

ime said...

Jag har flera par svarta byxor men jag blir trött på att alltid gå i svart så därför var det helt perfekt att hitta ett par i annan färg.
Min tidigare chef drabbades av psykisk ohälsa, slutade jobba ganska tidigt. Nu hade han drabbats av en hjärnblödning efter ett fall och gick bort i sviterna av det. Det har hans döttrar skrivit helt öppet på hans fb-sida, väldigt sorgligt att läsa. Det var tråkigt att höra att dina föräldrar gick bort så tidigt, sen drabbades du av en så svår förlust också. Livet är hårt.
Kram

Znogge said...

Grattis till fina fynd! Jag tycker att MQ har mycket bra saker och kan man handla för halva priset är det bara att tacka och ta emot. Husse var där för en vecka sedan och köpte ett par shorts till halva priset och han blev väldigt nöjd.
Vi har kanal 5 så om vi tittar blir det där.
Så ledsamt att höra om din chef för i dag är 66 år verkligen ingen ålder att tala om. Livet kan vara väldigt tufft när ohälsa kommer in i bilden.

Kram

ime said...

Ja mq har bra byxor och annat också, både bra pris och hyfsad kvalitet.
66 år är alldeles för tidigt, det var så ledsamt att få reda på att han gått ur tiden.
Kram