Thursday, September 19, 2024

Torsdag

 Tänk att det är fredag imorgon igen. Veckorna går så fort och vi är i slutet av september, vädret är alldeles strålande även om det är lite kallt på morgnarna. Jag känner mig extra slut i huvudet ikväll. Ibland har vi det alldeles för snackigt på jobbet. Jag har hand om planeringen denna veckan, vi har det ganska lugnt i telefonin men jag har inte det lugnt. Sitter med ganska komplicerade ärenden, ibland är det polisärenden och man måste vara riktigt noggrann. Jag har svårt att koncentrera mig när det är mycket ljud runt omkring. Är det samtal med kunder i bakgrunden kan jag filtrera bort det, värre är det med privat snack. Så blir man lite irriterad att andra sitter och snackar och man själv jobbar precis hela tiden. Det är ju inte bara mina närmsta kollegor utan även andra. Idag sa jag till en chef, att dom behöver påminna dom om att tänka på att inte alla har det lugnt, en del har jobb att göra. Egentligen fattar jag inte att jag på något sätt alltid hamnar i situationen att jag har fullt upp, jag kan ju delegera och det gjorde jag också. Nu har den här personen slutat som inte kunde utföra våra arbetsuppgifter utan hela tiden antingen var sjuk eller bara kunde ha specialuppdrag. Vilken lättnad.

Vi har fått en ny porttelefon i vår bostadsrättsförening. Igårkväll var jag i styrelserummet och skulle få nycklarna kalibrerade. Dom bjöd på kaffe och fika till, var mycket folk där trots att det finns två tillfällen till att få nycklarna fixade. Det bor många äldre här, jag bytte några ord med några men var så trött att jag hoppade över fikat. Nù när man ska komma in i  vår port hör man en röst som säger väkommen. Det är ju lite trevligt.

No comments: