Saturday, May 29, 2010



Igår jobbade jag sista dagen på Bladet. Fick så många frågor om hur det kändes... men det kändes inte så mycket. Jag har slutat i tanken för länge sen, det är två månader sen jag bestämde mej. Men när alla kom ner från marknadsavdelningen och mina kollegor på kundtjänst och chefredaktören och gamla kollegor samlades för att smaka på jordgubbstårtan företaget bjöd på, så kändes det såklart. Det är så många människor jag jobbat med i så många år och haft så roligt med och har så många minnen ihop med. Arbetskamrater är en stor del av ens liv och jag har haft superfina arbetskamrater. Jag fick höra såna fina tal, blev helt paff över allt vackert som sas. Fick också en otrolig överraskning när alla hade samlat ihop till en tavla som Alf Lundström, Affe, min tidigare kollega målat. Jag blev nästan mållös. Fick också fina blommor och ett glashjärta från Studio Glashyttan från företaget, blomma från GS-klubben, blommor och presentkort på Borett från Tjänstemannaklubben. Senare kom några tidigare kollegor också och jag fick fler blommor. Precis när vi ätit upp tårtan ringer min mobil och det är Marie Berg från Hälsa&Helhet som ringer för att fråga om jag kunde jobba på lördagen.... vilken tajming. Så jag fick sticka bort dit och träffa den ansvariga på spa:et och idag har jag jobbat där mellan 9 och 15. Det var roligt, lite annorlunda mot Ronneby men ändå inte. Alla spa har ju sin egen profil. Igårkväll var vi ett gäng som satt på jobbet och drack lite vin innan det var dags att gå och äta på Taste. Jag blev bjuden och vi hade en jätterolig kväll, många skratt som vanligt och allt kändes bara toppen.

No comments: