Sunday, May 16, 2010


Var på fantastisk dansshow igår med Danskompaniet. Sista gången S är med, hon ska ju plugga i Lund förhoppningsvis. Temat var sagor och prinsessor och S var Törnrosa som föll i sömn hela tiden med ljudliga snarkningar... dom gör allting med massa humor och glädje. Danserna var såklart superproffsiga och jättebra. I pausen fick man lämpligt nog prinsessbakelse och kaffe. Efteråt får S blommor som värsta primadonnan, av sina elever och av mej såklart och flera andra, jag blev så rörd när C:s morfar kom och gav S en kram och blomma, så jättegulligt. På slutet blev det dramatiskt... den som skulle stängt av brandlarmet hade glömt det... så brandkår och ambulans dök upp. Men då var allt slut så vi var på väg hem.
Imorgon ska jag få jobba på Ronneby brunn!! En måndag, det har jag aldrig gjort tidigare, dom ringde ju i fredags också men då var jag ju på tidningen, men igår ringde trevliga M och frågade om jag kunde jobba måndag och tisdag, jag skickade sms till min chef på Bladet, som det tyvärr tog väldigt lång tid att få svar på, men jag ringde till spa:et idag så imorgon får jag jobba, tisdag hade dom löst, och så blev jag tillfrågad om helgen vilket jag sa ja till. Känns så himla bra!!!!

No comments: