Tuesday, May 18, 2010


Mossa är vackert i skogen, men inte i en gräsmatta... jag bryr mej egentligen inte om ifall det är mossa eller gräs... men fy farao för att klippa gräset med mycket mossa i... har nämligen precis gjort det. Nu var gräset högt också och på vissa ställen bara ogräs... det var värre än det värsta gympapasset, mycket värre än 11 behandlingar som jag hade igår. Svetten rinner, hjärtat bankar och jag får nästan blodsmak i munnen... gissa om jag längtar efter en balkong istället... Tog flera pauser för att jag helt enkelt inte orkade. I en paus tog jag ut katterna för första gången i år. Dom visste direkt vad det handlade om när jag tog fram selarna, förutom Svala som aldrig varit ute, men hon hakade glatt på när jag skulle ta på selar, hon sprang efter snörena som selarna är fästa i. Fick inte om någon sele om henne, får vänta tills hennes päls är fixad, så hon fick vara inne medans jag tog ut Tilda och Zelda. Zelda gick glatt ut medans Tilda var lite mer försiktig och ville in efter en stund igen.

No comments: