Friday, March 25, 2011


På begravningen igår träffade jag en person (på bilden) som bott granne med gården i Nävlinge där mamma och hennes syskon växte upp. Han har skrivit böcker om Nävlinge och jag köpte en av dom och har bläddrat lite i den, det var jätteintressant att hitta gården som funnits i släktens ägo sen 1700-talet. Hittade också foto på min mamma, ett foto där hon bara är liten, kanske ett år och så håller min mormor henne i famnen och min morfar (som dog innan jag föddes) också finns med på bild och mammas syskon. Även min mormorsmor finns med. På ett annat foto ser min mamma ut att vara i 20-årsåldern. Det är så otroligt spännande att läsa och titta på foton. Känns som man kommit i den åldern då man tycker detta är intressant och att det faktiskt handlar om mina rötter och mina förfäder. Gården är inte kvar i släktens ägo längre, min moster sålde den 2008.

No comments: