Saturday, December 15, 2012


Det finns så mycket ondska i vår värld som är svår att förstå, egentligen är väl all ondska svår att förstå men detta är ändå ohyggligt, tänker på skolmassakern i USA. När det handlar om barn och djur som råkar ut för hemska saker har jag svårt att läsa om det, det går rakt in i hjärtat och jag mår dåligt av det. Läste tidigare om några som "kidnappat" en man och misshandlat honom efter att han misshandlat en hund. Är väl enda tillfället (eller om det rör ett barn) som jag kan förstå att man blir våldsam själv mot någon som gjort något illa.
Jag försöker tänka lite nyktert på min arbetssituation. Ett par saker måste jag nog ändra på själv. T ex att lära mig att sortera bort vissa saker, har man en arbetsledning som bombarderar en med uppgifter måste man tydligen här lära sig att sålla. Jag gör ju inte riktigt det, jag tar mig an ALLT. Med följd att min situation blir ohållbar. Men är man säljare och det minsta lilla tävlingsinriktad går man ju igång på allt dom föreslår. Dessutom är det mest stressande saker man inte kan påverka. När man är beroende av att någon annan lämnar ett svar eller gör någonting och inget görs, en kund kanske väntar på ett svar från min chef som inte gör något. Jag kan INGET göra mer än påminna. DET är stressande. Vissa jag jobbar med går liksom igång på jobbiga saker och kan efter ett utbrott jobba vidare hur bra som helst, jag blir liksom sänkt... blir fundersam och mår inte alltid bra. Det tar längre tid för mig att komma igång igen. Alla är vi olika och reagerar olika på saker omkring oss. När det är stressigt på spaet mellan behandlingar kan jag ändå koppla av UNDER själva behandlingen och försöka göra det så bra som möjligt för kunden, det gör att man får återhämta sig själv mellan varven. Men på tidningsjobbet får jag inte återhämta mig alls. Igår fick jag lägga mig på golvet och lägga upp benen på en stol, hjärtat bara dunkade och jag kände mig groggy. D var snäll och ville hämta vatten eller göra något, men jag kände att jag bara ville koppla av. Men ändå låg jag där och gav honom råd efter att ha hört hans telefonsamtal med kunder.... herreminje.... verkar som han också är på väg därifrån. Har datorn med mig hem i helgen och har tänkt göra lite hemifrån, jag vet att det är meningen att man ska koppla av på helgen, men jag måste helt enkelt.

No comments: