Friday, March 09, 2018

Saker att se fram emot

Nu har jag tre lediga dagar. Jag har mycket att se fram emot i vår. Om en och en halv månad börjar jag nytt jobb. Till påsk kommer lilla S och K ner från Stockholm, vi planerar att äta påsklunch på Bäckaskogs slott. Då har jag bestämt att det ska vara vårväder. Ska bli väldigt skönt att vara ledig i påsk också, ska bara jobba annandagen. Två veckor efter det åker jag upp till Stockholm och träffar samtidigt A och L som kommer upp från Jönköping. Vi ska ha en mysig helg tillsammans. Våra planer än så länge är att gå på Hagadelikatesser på fredagkvällen, en mysig liten italiensk restaurang på Hagagatan. Jag och barnen har varit där flera gånger för lägenheten jag brukade låna genom tidningsjobbet låg på Hagagatan vid Odenplan. Vi var där t ex när jag firade min 40-årsdag. Jisses vad länge sen. På lördagen har vi planerat en brunch på Fotografiska, ett spännande museum med fantastisk utsikt från restaurangen. Sen får vi se vad vi hittar på övriga helgen. Jag har för övrigt beställt fint väder den helgen också såklart. Man behöver lite roliga saker att se fram emot. Jag har en annan rolig sak att se fram emot men jag skriver mer snart om den.

No comments: