Friday, March 23, 2018

Solig fredag

Ledig och soligt fint väder ute. Var på biblioteket innan och på apoteket. Har fått eksem i ansiktet, har jag inte haft på många år men nu dök det upp. Jag tål inte kortison i ansiktet eftersom jag haft utslag som efter vävnadsprov visade sig vara rosacea så jag har en salva jag brukar få ta till när detta kommer. Den var ju såklart slut eftersom det är så länge sen jag behövde använda den så jag mailade min vårdcentral som snabbt fixar ett recept så jag kan hämta ut på apoteket. Dom är så proffsiga. Salvan kostade 350 kronor! Jag förfasade mig över priset men inser sen att jag utan att blinka lägger mer pengar på krämer både till ansiktet och kroppen.
Har dammsugat och påskpyntat lite. Ikväll har jag reserverat en bil så jag kan handla lite. Skönt med ledig helg.

2 comments:

znogge said...

Lediga dagar är aldrig fel! Vi skulle varit på femtioårskalas i dag men det kom av sig. Nu ska jag påskpynta lite i all enkelhet. Hoppas att utslagen lägger sig.

Kram

ime said...

Det är mysigt att påskpynt, det är en sån härlig helg.
Salvan är väldigt effektiv så den hjälper snabbt.
Kram