Friday, November 27, 2020

Bara mörker

 Jag har verkligen bloggtorka. Det händer ingenting. Man går upp tidigt, går i mörker till jobbet, kommer hem i mörker, är trött,  går och lägger sig. Sen upprepas allt. Sen kommer en helg då man kan sova lite längre, men helgen går snabbt. Det är jobbigt på jobbet med krångliga ärenden och turbulent i gruppen. Och ovanpå allt corona. Kan inte fatta att jag inte träffat lilla familjen i Stockholm på ett helt år snart och inte blir det till jul heller. Det känns inte bra att ge sig iväg mitt i denna stora smittspridning.

4 comments:

ibod11 - Ingrid said...

November är en trist bloggmånad och särskilt för alla er som jobbar under alla dygnets ljusa timmar. Det blir förhoppningsvis bättre i december. I alla fall om man gillar advent och att tända ljus och mysa.
Kram

ime said...

Ja vi får hoppas det känns bättre nästa månad, att det lyser upp även inombords.
Kram

Znogge said...

Det är mycket son är tungt och mörkt nu men det ska väl bli bättre.
Kan du inte hyra en bil och köra upp till Stockholm om ni alla är friska?

Kram

ime said...

Nej jag kollade och det blev jättedyrt att hyra bil. Tre gånger så dyrt minst mot att åka tåg. Nu är min förhoppning kanske ett besök i februari-mars.
Kram