Wednesday, November 04, 2020

Onsdag

 


Min lilla söta Tilda 

Coronan kommer närmare och närmare. Min chef har insjuknat. Detta är andra veckan han är hemma, han har varit rejält sjuk och tillhör dessutom en riskgrupp. Han är tack och lov på bättringsvägen. 

Vi har äntligen fått förstärkning i form av en timanställd kille som börjat denna veckan. Han är bara 19 år men verkar framåt och trevlig så vi hoppas det ska gå bra.

Idag köpte jag första hyacinten för säsongen, finns ju inget ljuvligare att dofta på.

4 comments:

znogge said...

Så fin din Tilda är<3

Även här kryper det närmare vilket känns allt annat än bra. Skönt att din chef är på bättringsvägen i alla fall. Gott att ni fått extra hjälp för er arbetssituation måste ju vara dräglig.

Kram

ime said...

Javisst är hon söt ❤
Jag blev ganska orolig när vi fick höra att han var sjuk, men han har kryat på sig men säger att det varit förfärligt.
Ja vi hoppas den här killen ska bli en tillgång!
Kram

ibod11 - Ingrid said...

Tilda är jättefin :D
Coronan känns lite avlägsen tills man känner någon som har drabbats. Då känns den plötsligt väldigt mycket närmare. Skönt och hoppingivande att din chef mår bättre. Den nya hjälpen blir säkert ett bra tillskott och han kommer nog snart in i arbetsuppgifterna.
Kram

ime said...

Tack ☺ hon är min lilla sötnos!
Just nu hör jag hela tiden om folk som drabbas av corona. Det ökar jättemycket här i Skåne.
Ja vi hoppas på bra hjälp på vår avdelning.
Kram